środa, 5 września 2012

Sprzedawca bezpośredni - kobieta czy mężczyzna?

Przyglądając się danym dotyczącym sprzedaży osobistej widzimy iż ponad 80% sprzedawców bezpośrednich to kobiety - biorąc pod uwagą sprzedaż bezpośrednią do klienta indywidualnego poza terenem lokali handlowych. Odnoszą one w tej pracy wiele sukcesów, zwłaszcza przy sprzedaży kosmetyków, produktów dla potrzeb gospodarstwa domowego i biżuterii. Badania wykazały również, iż kobiety wzbudzają większe zaufanie w oczach klientów, przez co są oni bardziej podatni na sugestię. Nie dotyczy to jednak produktów typowo męskich (oczywiście w oczach samych mężczyzn), takich jak np. samochody czy narzędzia. Potencjalny nabywca płci męskiej w większości przypadków stwierdzi, że sprzedawca - kobieta nie powinna proponować produktu przeznaczonego dla mężczyzn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz