niedziela, 9 września 2012

Prasa - wspomaganie sprzedaży bezpośredniej

Prasa jest trzecim, obok telewizji i radia, najbardziej powszechnym i dostępnym środkiem masowego przekazu. Grupa odbiorców częściowo pokrywa się z odbiorcami innych publikatorów, a w gruncie rzeczy stanowi ich dopełnienie, gdyż wśród czytelników prasy większość stanowi inteligencja, pracownicy administracji różnych szczebli, nauczyciele, emeryci - wyjątkiem jest prasa dedykowana, np. informatyczna, motoryzacyjna, budowlana. Coraz częściej pojawiają się w prasie tzw. "artykuły sponsorowane". Redakcje i poszczególni dziennikarze chętnie podejmują się publikacji materiałów, zawierających treści zgodne z intencjami sponsora. Przykładowo w przypadku firmy oferującej sprzedaż filtrów do oczyszczania wody, powinny to być artykuły, dotyczące zanieczyszczenia chemicznego i organicznego wód, analiz chemicznych wód mineralnych oferowanych w sklepach, problemów z wodociągami, analizy skuteczności pracy filtrów do oczyszczania wody. Artykuły tego typu mają na celu nienachalną promocję oferowanych towarów. Sponsor, zlecający publikację artykułu, decyduje o jego formie i treści mimo, ze wykonawcą zlecenia jest dziennikarz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz