niedziela, 2 września 2012

Prezentacja produktu

Sprzedawca bezpośredni podczas spotkania z potencjalnym nabywcą musi jak najlepiej zaprezentować produkt, który proponuje. Aby zainteresować klienta przedmiotem sprzedaży należy mu ten przedmiot jak najlepiej zaprezentować, akwizytor musi zapewnić klientowi możliwość dokładnego poznania produktu zarówno w aspekcie wizualnym jak i manualnym. W przypadku towarów nietrwałych (np. kosmetyki, chemia, żywność) stosuje się próbki, które klient może wypróbować, dzięki czemu sam dochodzi do wniosku czy towar mu odpowiada i czy jest w stanie zaspokoić jego indywidualne potrzeby. Natomiast podczas prezentacji wyrobów trwałych (np. garnki, urządzenia elektroniczne, filtry wody) akwizytor nie może posłużyć się próbkami, ale powinien zaprezentować potencjalnemu klientowi, jak działa i do czego służy produkt. Jeśli urządzenie jest zbyt duże lub jego uruchomienie wymaga skomplikowanych zabiegów, sprzedawca powinien posłużyć się folderami, ulotkami, lub/i próbkami efektów pracy wykonanej na danym urządzeniu. Sprzedawca bezpośredni nie stosujący próbek, ulotek czy folderów, a jedynie opierający się na ustnym przekazie, z góry skazany jest na klęskę, co prowadzi do nieodwracalnej utraty klienta, oczywiście zasada ta nie dotyczy wszystkich produktów, wyjątek stanowi np. wiele produktów finansowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz