środa, 15 sierpnia 2012


Zajmując się sprzedażą bezpośrednią, która niewątpliwie jest częścią działań marketingowych prowadzonych przez wiele firm, należy wspomnieć, a co za tym idzie wymienić i krótko scharakteryzować funkcje jakie spełnia.

- funkcja przekazywania informacji o produkcie - tj. informacji o jego właściwościach, kosztach użytkowania, warunkach zakupu oraz innych informacji na temat samego produktu oraz obsługi około sprzedażowej, 

- funkcja pozyskiwania informacji o potrzebach, popycie, preferencjach nabywców – pełni ważną rolę w kreowaniu rozwoju produktu oraz kierunkach dalszej działalności firmy,

- funkcja wyszukiwania klientów dla swojej firmy - składanie ofert, przyjmowanie zamówień, nawiązywanie kontaktów handlowych, obsługa około sprzedażowa,

- funkcja przekonywania nabywców i wspierania sprzedaży – realizowana jest przez pomoc, porady, instrukcje, wyjaśnienia, prezentacje, minimalizowanie ryzyka związanego z zakupem, itp.,

- funkcja kreowania wizerunku firmy i kształtowania pozytywnego nastawienia odbiorców do przedsiębiorstwa – w tym wypadku bardzo ważny jest styl kontaktów interpersonalnych, kultura obsługi handlowców, itp.,

- funkcja organizacji działalności logistycznej - magazynowanie, transport produktów, itp.

Bibliografia:
- Jerzy Altkorn: „Podstawy marketingu”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz