Zajmując się
sprzedażą bezpośrednią, która niewątpliwie jest częścią działań marketingowych
prowadzonych przez wiele firm, należy wspomnieć, a co za tym idzie wymienić i
krótko scharakteryzować funkcje jakie spełnia.
- funkcja przekazywania
informacji o produkcie - tj. informacji o jego właściwościach, kosztach
użytkowania, warunkach zakupu oraz innych informacji na temat samego produktu
oraz obsługi około sprzedażowej,
- funkcja pozyskiwania
informacji o potrzebach, popycie, preferencjach nabywców – pełni ważną rolę w
kreowaniu rozwoju produktu oraz kierunkach dalszej działalności firmy,
- funkcja
wyszukiwania klientów dla swojej firmy - składanie ofert, przyjmowanie
zamówień, nawiązywanie kontaktów handlowych, obsługa około sprzedażowa,
- funkcja przekonywania
nabywców i wspierania sprzedaży – realizowana jest przez pomoc, porady,
instrukcje, wyjaśnienia, prezentacje, minimalizowanie ryzyka związanego z
zakupem, itp.,
- funkcja
kreowania wizerunku firmy i kształtowania pozytywnego nastawienia odbiorców do
przedsiębiorstwa – w tym wypadku bardzo ważny jest styl kontaktów interpersonalnych,
kultura obsługi handlowców, itp.,
- funkcja
organizacji działalności logistycznej - magazynowanie, transport produktów,
itp.
Bibliografia:
- Jerzy
Altkorn: „Podstawy marketingu”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz