wtorek, 28 sierpnia 2012

Kwalifikacje - sprzedawca bezpośredni, akwizytor

Sprzedawca bezpośredni powinien dysponować odpowiednimi kwalifikacjami. Podstawę wykształcenia nowoczesnego sprzedawcy, działającego według reguł marketingowych, stanowią przede wszystkim cztery segmenty wiedzy.
Pierwszy z nich dotyczy przedsiębiorstwa, które sprzedawca reprezentuje - misja, osobowość, podstawowe zasady działania, wyznaczone cele, strategie, pozycja na danym segmencie rynku, itp..
Drugi segment wiedzy akwizytora obejmuje zakres znajomości produktu, który rozprowadza wśród odbiorców - właściwości, sposoby użytkowania, zastosowanie, atrybuty mówiące o jego przewadze w stosunku do produktu firm konkurencyjnych, itp..
Trzeci zaś obejmuje dosyć szeroki zakres wiedzy dotyczącej techniki procesu sprzedaży - sztuki czy umiejętności sprzedawania i/lub przekonywania klienta do nabycia danego produktu.
Czwarty segment to wiedza dotycząca negocjacji, którą dokładniej opiszę w kolejnym wpisie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz