sobota, 18 sierpnia 2012

Etap I - Przygotowanie wstępne

W ostatnim poście zajmowałem się etapami procesu sprzedaży bezpośredniej, dziś postaram się scharakteryzować pierwszy z nich.
Celem etapu przygotowawczego jest identyfikacja potencjalnych klientów i zebranie jak największej liczby informacji o ich potrzebach, stanie majątkowym, upodobaniach, itp. W realizacji tego etapu bardzo pomocne są wizyty u nowych potencjalnych klientów, udziały w wystawach oraz targach, przeglądanie katalogów firm, książek telefonicznych, materiałów z gazet, własne znajomości przedstawiciela, odwiedzanie tych miejsc, w których bywają potencjalny nabywcy i wiele innych. Po ustaleniu listy potencjalnych nabywców oferowanego przez firmę towaru, sprzedawca podejmuje decyzję, określającą w danych warunkach najlepszą formę pierwszego kontaktu z klientem (np. list, telefon, wizyta osobista, zaproszenie na pokaz towaru, itp.) oraz opracowuje strategię jego realizacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz