W ostatnim poście zajmowałem się
etapami procesu sprzedaży bezpośredniej, dziś postaram się
scharakteryzować pierwszy z nich.
Celem etapu przygotowawczego jest
identyfikacja potencjalnych klientów i zebranie jak największej
liczby informacji o ich potrzebach, stanie majątkowym, upodobaniach,
itp. W realizacji tego etapu bardzo pomocne są wizyty u nowych
potencjalnych klientów, udziały w wystawach oraz targach,
przeglądanie katalogów firm, książek telefonicznych, materiałów
z gazet, własne znajomości przedstawiciela, odwiedzanie tych
miejsc, w których bywają potencjalny nabywcy i wiele innych. Po
ustaleniu listy potencjalnych nabywców oferowanego przez firmę
towaru, sprzedawca podejmuje decyzję, określającą w danych
warunkach najlepszą formę pierwszego kontaktu z klientem (np. list,
telefon, wizyta osobista, zaproszenie na pokaz towaru, itp.) oraz
opracowuje strategię jego realizacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz