Wyniki pracy w firmach stosujących
sprzedaż bezpośrednią jako główne narzędzie komunikacji z
klientem, w bardzo dużym stopniu zależą od zatrudnionych
pracowników oraz stopnia ich kwalifikacji. Odgrywają oni ogromną
rolę, ponieważ kształtują wizerunek firmy i wpływają na decyzję
klientów w sprawie zakupu produktów tej właśnie firmy. Od
wizerunku sprzedawców i poziomu świadczonych przez nich usług
zależy poziom zaspokojenia potrzeb nabywców. Wymagania stawiane
pracownikom, zatrudnionym jako akwizytorzy w firmach o ogólnopolskim
zasięgu, są dużo wyższe niż pracownikom np. sprzedaży
detalicznej. Człowiek, potocznie zwany akwizytorem, musi posiadać
cechy, bez których ciężko się obejść w tak trudnym zawodzie, a
mianowicie: operatywność, inicjatywność, samodyscyplina i
uczciwość. Inną istotną cechą pracownika działu sprzedaży
osobistej jest jego dyspozycyjność, klient powinien móc zwrócić
się do niego z każdym swoim problemem, nawet mało istotnym, gdyż
poczuje się wtedy ważny i na pewno wróci do danej firmy. W pracy
akwizytora najważniejsza cechą jest umiejętność rozmowy z
klientem, tak aby ta doprowadziła do zawarcia umowy kupna-sprzedaży
i/lub nawiązania stałej współpracy z klientem. Ważnym
czynnikiem, wpływającym na skuteczność działalności akwizytora
jest obszar jego pracy. Niektórzy pracują przemieszczając się po
całym kraju, a inni w obrębie swojego miasta czy regionu. Nie jest
powiedziane, że sprzedawca, który posiada większy obszar
działalności osiągnie lepsze rezultaty, gdyż wiele zależy od
niego samego, np. w jaki sposób będą odbierać go klienci oraz
jaką technikę docierania do nich zastosuje.
Na dziś wystarczy, do tematu powrócę w najbliższym poście który postaram się napisać w dniu jutrzejszym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz