czwartek, 23 sierpnia 2012

Rola sprzedawcy w procesie sprzedaży bezpośredniej

Wyniki pracy w firmach stosujących sprzedaż bezpośrednią jako główne narzędzie komunikacji z klientem, w bardzo dużym stopniu zależą od zatrudnionych pracowników oraz stopnia ich kwalifikacji. Odgrywają oni ogromną rolę, ponieważ kształtują wizerunek firmy i wpływają na decyzję klientów w sprawie zakupu produktów tej właśnie firmy. Od wizerunku sprzedawców i poziomu świadczonych przez nich usług zależy poziom zaspokojenia potrzeb nabywców. Wymagania stawiane pracownikom, zatrudnionym jako akwizytorzy w firmach o ogólnopolskim zasięgu, są dużo wyższe niż pracownikom np. sprzedaży detalicznej. Człowiek, potocznie zwany akwizytorem, musi posiadać cechy, bez których ciężko się obejść w tak trudnym zawodzie, a mianowicie: operatywność, inicjatywność, samodyscyplina i uczciwość. Inną istotną cechą pracownika działu sprzedaży osobistej jest jego dyspozycyjność, klient powinien móc zwrócić się do niego z każdym swoim problemem, nawet mało istotnym, gdyż poczuje się wtedy ważny i na pewno wróci do danej firmy. W pracy akwizytora najważniejsza cechą jest umiejętność rozmowy z klientem, tak aby ta doprowadziła do zawarcia umowy kupna-sprzedaży i/lub nawiązania stałej współpracy z klientem. Ważnym czynnikiem, wpływającym na skuteczność działalności akwizytora jest obszar jego pracy. Niektórzy pracują przemieszczając się po całym kraju, a inni w obrębie swojego miasta czy regionu. Nie jest powiedziane, że sprzedawca, który posiada większy obszar działalności osiągnie lepsze rezultaty, gdyż wiele zależy od niego samego, np. w jaki sposób będą odbierać go klienci oraz jaką technikę docierania do nich zastosuje. 

Na dziś wystarczy, do tematu powrócę w najbliższym poście który postaram się napisać w dniu jutrzejszym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz