czwartek, 16 sierpnia 2012

Etapy procesu sprzedaży bezpośredniej

Proces sprzedaży osobistej w ujęciu koncepcji marketingowej nie może ograniczać się do biernej prezentacji, oferowanego przez handlowca produktu ale musi ukazywać dynamizm w jakim przedsiębiorstwo i jego produkt wywiera na rynek. W opisywanym od kilku dni procesie sprzedaży możemy wyróżnić trzy podstawowe etapy, które następują jeden po drugim. Każdy z trzech etapów procesu sprzedaży bezpośredniej możemy podzielić na swego rodzaju podetapy, mają one oczywiście na celu jak najlepsze zaspokojenie potrzeb potencjalnego oraz już zdobytego klienta.
Poniżej przedstawiam schemat obrazujący etapy procesu sprzedaży osobistej, schemat to opracowanie własne podczas którego przygotowania posiłkowałem się książką Pana Jerzego Altkorna pod tytułm "Podstawy marketingu"
Schemat przedstawiający Etapy procesu sprzedaży osobistej
Jeśli dokładnie nie możesz odczytać zawartości schematu zapraszam do przeczytania kolejnych postów w których opiszę kolejne etapy na nim przedstawione

1 komentarz:

  1. Warto w procesie sprzedaży wspomóc się odpowiednimi narzędziami. U nas w firmie wykorzystujemy aplikację dostępną w ramach axapta (dawniej, teraz dynamics ax). Warto zainteresować się takim rozwiązaniem. Jest to rozbudowany system erp, który oprócz narzędzi usprawniających proces sprzedażowy, posiada również szereg funkcji, od zarządzania produkcją, po księgowość.

    OdpowiedzUsuń